گالری ما

اطلاعات تماس

دیوار میکروسمنت با طرح زنگ زدگی

سبک‌های دكوراتيو برای فضاي شما

پوشش‌های دكوراتيو، به لطف جلوه و افکت‌های متعددی که می‌توان به دست آورد یکی از پرکاربردترین مصالح برای تزیین دیوارها هستند، تکنیک‌های دكوراتيو متعددی برای دیوارها وجود دارد که از بین آنها می‌توان یکی را انتخاب کرد که به بهترین وجه با خواسته‌ها و نیازها مطابقت دارد. موارد زیر اصلی‌ترین آنها هستند.

زمین فلورانس

ویژگی تکنیک تزیینی زمین فلورانسی در رزین‌های خاص ترکیب آن نهفته است. این رزین‌ها در رنگ‌های مختلف موجود هستند و در هنگام پخش‌شدن بر روی دیوارها وظیفه پرداخت مشخصه را بر عهده دارند. جدا از طیف گسترده‌ای از رنگ‌های موجود، خاک‌های فلورانسی به دلیل سختی و مقاومت خوب و همچنین به‌راحتی قابل شستشو هستند. زمین‌های فلورانسی به طور خلاصه، گچ‌بری با جلوه‌ای سایه‌دار و قدیمی است که از دیوارهای سبک رنسانس تقلید می‌کند. یک تکنیک بسیار تخصصی نقاشی تزیینی برای دیوارها، با بافت‌های نرم و نقش‌برجسته‌های کوچک. اگرچه کاربرد آن متنوع است، اما رنگ سفید به‌طورکلی در زمینه‌های رنگی یا رنگ‌های طبیعی مخلوط شده قبلی استفاده می‌شود.

استوكو يا گچ‌بری ونیزی

گچ‌بری ونیزی یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تکنیک‌های رنگ و پوشش دكوراتيو برای دیوارها است. اصالتاً از ونیز است، این اثر زیبایی‌شناختی حاصل از استفاده از خمیر ساخته شده از غبار مرمر، آهک، رنگ‌دانه‌ها و گچ است که به دلیل درخشش منحصربه‌فرد آن، پوشش بسیار شبیه مرمر است. از جالب‌ترین فواید آن می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت و قابلیت تنفس آن اشاره کرد. رنگی بادوام بالا که ارزش فضا را افزایش می‌دهد و همچنین دارای ارزش‌افزوده‌ای است که از عناصر طبیعی تشکیل شده است.

 

تکنیک اسفنجی

یکی دیگر از محبوب‌ترین تکنیک‌های رنگ و پوشش دكوراتيو برای دیوارها، تکنیک اسفنجی است. این شامل ضربه‌زدن مکرر روی سطح با یک اسفنج است تا زمانی که به پایان مطلوب برسد. هرچه منافذ بازتر باشد، تأثیر بهتری دارد. پرداختی که به اتاق عمق و حجم می‌بخشد و بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه است. ایده‌آل برای سطوح بزرگ که کنتراست چشمگیرتر است. توصیه می‌کنیم از یک اسفنج طبیعی برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.

رنگ با جلوه و افکت زنگ

پوشش زنگ یک منبع زیبایی‌شناختی است که در دکوراسیون داخلی، به‌ویژه بر روی دیوارها حاکم است. نمایی روستایی که با وجود نمادی از گذشت زمان، پیری طبیعی اشیا، بسیار دلنشین است. استفاده از رنگ راحت‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای دستیابی به این پوشش است. یک تکنیک تزیینی برای دیوارها که به خانه محدود نمی‌شود، بلکه قهرمان ویترین‌های شیک، رستوران‌های برتر، هتل‌های لوکس و حتی وسایل نقلیه است.

غلتک‌ها يا رولرهاي دكوراتيو

غلتک‌های دكوراتيو روش جدیدی برای پوشش دكوراتيو دیوارها نیستند، اما در سال‌های اخیر دوباره به مد آمده‌اند. به لطف این غلتک‌های لاستیکی برجسته با انواع الگوهای مختلف می‌توان انواع جلوه‌های تزیینی را به‌راحتی بر روی دیوار ایجاد کرد. نتیجه مشابه کاغذدیواری است، با تفاوت‌های آشکار. شما به‌سادگی غلتک را با رنگ دلخواه لکه‌دار می‌کنید و به‌تدریج الگوی غلتکی را روی دیوار علامت می‌زنید. این یک الگوی تکراری ایجاد می‌کند که سطح کل دیوار را کامل می‌کند.

لعاب

لعاب‌ها لایه‌های بسیار نازکی از رنگ، به رنگ شفاف یا نیمه شفاف هستند که به لایه زیرین اجازه می‌دهد خود را نشان دهد. یک تکنیک نقاشی تزیینی برای دیوارها که برای قرن‌ها برای برجسته‌کردن یا کاهش دمای آنها و مات یا براق کردن آنها استفاده شده است.

سبک‌های مدرن پوشش‌های دكوراتيو

با رنگ‌های تزیینی، می‌توانید ظاهر برخی از مواد را که بسیار گران‌تر هستند، تقلید کنید. بسته به خلاقیت هر فرد، می‌توانید فضا را برای بازسازی فضا و متمایزکردن آن از بقیه اتاق‌ها ایجاد کنید. می‌توانید دکوراسیون سنتی‌تری را انتخاب کنید یا دکوراسیونی را انتخاب کنید که با همه چیزهایی که تثبیت شده است درهم‌شکسته و در نگاه اول تأثیرگذار باشد. این همه مسئله مد است یا نه. آنچه مشخص است این است که با این تکنیک تزیینی می‌توان به‌سرعت به تغییرات بزرگی دست‌یافت. در زیر قصد داریم به بررسی محبوب‌ترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی بپردازیم. از کلاسیک‌ترین تا مدرن‌ترین.

سبک کلاسیک یا نوردیک

کلاسیک نباید با آوانگارد در تضاد باشد. در واقع، دکوراسیون مینیمالیستی یا متأثر از اسکاندیناوی یکی از محبوب‌ترین روندها است. استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید یا بژ برای دیوارها و ترکیب آن با مبلمان چوبی یا کف پارکت، همیشه شیک است. سبک‌های کلاسیک و نوردیک با پرداخت‌های نرم و یکنواخت تعریف می‌شوند و به هر قیمتی از اسراف اجتناب می‌کنند. فضایی زیبا، جاودانه و راحت که به‌راحتی با رنگ دیواری تزیینی به دست می‌آید.

سبک گرادیان برای یک دیوار برجسته

سبک گرادیان روشی خاص برای پوشش دیوارها است؛ زیرا از نظر بصری به نظر می‌رسد که نیمه‌کاره رها شده‌اند. تکنیکی که در آن معمولاً از سایه‌های مختلف یک‌رنگ استفاده می‌شود و جلوه آن دیدنی است. این یکی از سبک‌های موردعلاقه برای دستیابی به چیزی است که دیوار تأکیدی نامیده می‌شود که از بقیه متمایز خواهد شد. دیواری که قرار است رنگ شود باید به سه قسمت تقسیم شود. ابتدا کل سطح را با روشن‌ترین رنگ، رنگ کنید. سپس از رنگ بین آن استفاده کنید تا به خطی که کشیده‌اید برسید. با کمک یک قلم‌مو، درحالی‌که رنگ هنوز خیس است، خط یا حاشیه را با هم مخلوط کنید. سپس قسمت پایین خط را با سایه تیره‌تر رنگ کنید و مانند قبل، لبه‌ها را با قلم‌مو مخلوط کنید تا خطوط دیگر دیده نشوند.

سبک وینتیج

سبک وینتیج یکی از محبوب‌ترین و چشم‌نوازترین راه‌ها برای افزودن شخصیت به فضا است و یکی از در دسترس تری گزینه‌ها برای رسیدن به این هدف، بازسازی دیوار با رنگ تزیینی است که این پوشش را ارائه می‌دهد. قهوه‌ای رایج‌ترین رنگ برای این نوع رنگ است که به‌سرعت به یک اثر پیری طبیعی بر روی دیوارها می‌رسد. به‌اندازه خود زندگی طبیعی است.

 

انواع پوشش‌های دکوراتیو

بسته به کاربرد و ویژگی‌های موردنظر شما طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای تزیین دیوارها وجود دارد. در لیستی که گردآوری کرده‌ایم، پرکاربردترین رنگ‌ها برای بازسازی اتاق‌های خانه را در نظر گرفته‌ایم.

رنگ پلاستیک یا لاتکس

رنگ پلاستیک یا لاتکس رایج‌ترین رنگ برای دیوارهای داخلی است. اگرچه درست است که بسته به ترکیب آن، گاهی اوقات می‌توان از آن در نمای بیرونی نیز استفاده کرد. مشخصه آن رنگی مبتنی بر آب است که از بوهای اغلب نامطبوع رنگ‌های مبتنی بر حلال جلوگیری می‌کند. از این نظر، مقاومت در برابر آب را تضمین می‌کند. همچنین استفاده از آن بسیار آسان است، می‌توان آن را شسته و خیلی سریع خشک کرد. از طرفی برای سطوح چوبی تصفیه نشده توصیه نمی‌شود. یک‌رنگ پلاستیکی یا لاتکس که بیشتر به اکریلیک و وینیل تقسیم می‌شود و سه نوع روکش را ارائه می‌دهد: مات، ساتن و براق. رنگ پلاستیک مات: پوشش مات‌تر و کدرتر. هزینه شستن آن کمی بیشتر است، اما برای دیوارهایی که آسیب قابل‌مشاهده قابل‌توجهی دارند یا چندین سال قدمت دارند، عالی است. رنگ پلاستیک ساتن: در نیمه‌راه بین روکش مات و روکش براق. برای دیوارهایی با رنگ‌های روشن یا تند به‌شدت توصیه می‌شود، زیرا رنگ آنها را افزایش می‌دهد. رنگ براق پلاستیکی: پرداخت انعکاسی بیشتر. تمیزکردن آن با آب بسیار آسان است، بنابراین یک‌رنگ تزیینی ایده‌آل برای اتاق‌هایی مانند حمام و آشپزخانه است. البته لازم است که دیوار را از قبل سمباده بزنید.

رنگ اکریلیک

رنگ با مقاومت برتر، هم برای استفاده داخلی و هم برای بیرونی. قدرت ضد آب بیشتر روی دیوارها را تضمین می‌کند و همچنین در برابر قالب و اشعه خورشید کاملاً مقاوم است. این چسبندگی عالی روی بسیاری از مواد دارد، به‌استثنای سطوح چوبی درمان نشده.

رنگ وینیل

تطبیق‌پذیری رنگ پلاستیک وینیل و همچنین انعطاف‌پذیری آن بیشتر است. همچنین بویی تقریباً نامحسوس دارد و به‌راحتی قابل‌استفاده است.

رنگ لعاب سنتتيك

رنگ ساخته شده از رزین‌های مصنوعی مبتنی بر حلال؛ بنابراین برخلاف رنگ پلاستیک، دوام و مقاومت بسیار بیشتری دارد. همچنین درخشندگی سطح را حتی در فضاهای بیرونی به‌خوبی حفظ می‌کند؛ زیرا در برابر آب و رطوبت مقاومت بیشتری دارد. پرداخت‌هایی که ارائه می‌دهد صاف‌تر هستند. عمدتاً بر روی دیوارهای چوبی یا فلزی استفاده می‌شود، اگرچه حوزه کاربرد آن بسیار گسترده‌تر است. بااین‌حال، به زمان خشک‌شدن طولانی‌تری نیاز دارد و باید مراقب دودهای ذاتی این رنگ دیواری تزیینی بود. این گازها می‌توانند مضر باشند و درصورتی‌که فضا به‌خوبی تهویه نشود حتی باعث سرگیجه می‌شوند.

رنگ لعاب اکریلیک

نام آن جایی برای رمز و راز باقی نمی‌گذارد. رنگ فرموله شده با رزین‌های اکریلیک، کاتالیزورها و رنگدانه ها. کاملاً محلول در آب و بی بو است، بنابراین لازم نیست به‌اندازه رنگ‌های مینای مصنوعی تهویه اتاق را سخت بگیرید. آنها اغلب در دکوراسیون هنری استفاده می‌شوند.

رنگ‌های پرایمر

آستري يا پیش پوششی که به‌عنوان پایه‌ای برای رنگ دکوراتیو عمل می‌کند. هدف از پرایمر یکپارچه‌سازی زیرلایه و تسهیل جذب بعدی رنگ مورداستفاده برای تزیین و تکمیل دیوار است. چسبندگی به طور تصاعدی بهبود می‌یابد، عیوب را به حداقل می‌رساند و درعین‌حال هزینه تکمیل رنگ را کاهش می‌دهد.

لاک‌ها

لاک‌ها برای محافظت از هر نوع رنگ و همچنین برای درخشش یا رنگ‌دادن به آنها استفاده می‌شود. آنها معمولاً با پایه پلی‌اورتان ساخته می‌شوند. آنها به دلیل خواص ضد آب، دوام و مقاومت در برابر سایش موردتوجه هستند.

رنگ معدنی یا سیلیکات

رنگ‌های معدنی یا سیلیکات به دلیل قدرت پوشش‌دهی بالا و نفوذپذیری بخار آب، عمدتاً برای دیوارهایی با مشکل رطوبت مناسب هستند. رنگ دكوراتيو بر پایه رنگ‌دانه‌های معدنی و سیلیکات‌های نامحلول. از نظر ظاهری شبیه رنگ آهکی هستند؛ اما کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتری دارند. ازآنجایی‌که آنها از مواد خام تجدیدپذیر ساخته می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان رنگ‌های اکولوژیکی طبقه‌بندی شوند.

ویتو

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *