گالری ما

اطلاعات تماس

میکروسمنت کف

اشتباهات رایج در اجرای میکروسمنت

نكاتي كه قبل از خريد ميكروسمنت بايد به آن توجه داشته باشيم؟

میکروسمنت پوششی است که محبوبیت آن در سال‌های اخیر در دکوراسیون داخلی و همچنين بيروني ساختمان افزایش یافته است. ميكروسمنت پوششی  است که نظر به مزیت‌هایی كه دارد تبدیل به یک روند و ترند  در بازسازی شده است.

كاركردن با ميكروسمنت كار هر كسي نيست. ميكروسمنت یک متريال و پوشش ساختمانی است كه صرفاً يك فرد متخصص و با تجربه می‌تواند با آن كار كند و مزاياي آن را به رخ بكشد. بسياري از ايرادات و اشكالاتي كه به ميكروسمنت وارد می‌شود مربوط به نحوه اجرا و ناشي بودن مجري ميكروسمنت است.

در اینجا تلاش می‌کنیم مزایا و معایب اصلی این پوشش يكپارچه كه قابلیت‌های دكوراتيو و تزیینی بسيار متنوع و بسيار بالايي دارد را تحلیل کنیم.

پوششی به نام میکروسمنت، ميكروسمنت چیست؟

میکروسمنت یا میکروملات ماده‌ای است که امکان نوسازی و بازسازي سریع فضاها را بدون نياز به هرگونه عمليات ساخت و ساز یا هرگونه درز و اتصالات اضافي را فراهم می‌کند. ميكروسمنت را پادشاه پوشش‌های پیوسته و يكپارچه می‌گویند  چرا كه اين پوشش امكان کاربری‌های متنوع را فراهم كرده و  همچنين در فينيشنگ قابليت انعطاف بسيار بالايي داشته و مطابق هر نوع سليقه و سبكي می‌تواند به كار برده شود.

ميكروسمنت  با چسبندگی بسیار عالی که دارد به هيچ سطحي نه نمی‌گوید، به نحوي با سطح جفت و جور می‌شود  گویی پوست دوم آن است. ضخامت آن در بهترين حالت تنها 3 ميلي متر است. ميكروسمنت لایه‌ای عملاً نامحسوس برای سطح است و بار اضافي را براي سازه تحميل نمی‌کند.

میکروسمنت، هر سلیقه‌ای را مجذوب خود می‌کند.

مقاومت‌های مکانیکی و شیمیایی خوب همچنين زيبايي ظاهري فوق‌العاده اين پوشش دكوراتيو، برگ برنده ميكروسمنت در برابر پوشش‌های ديگر همچون رنگ، كاغذ ديواري، ديواركوب و ديوارپوش و غيره است.  با اين حال هستند كساني كه به دلايلي چون رطوبت و نم، ترک‌ها و شکاف‌ها، اين پوشش دكوراتيو را نمی‌پسندند.

طبيعي است كه هيچ  وقت شما نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید. ميكروسمنت هم به‌هرحال علی‌رغم جذابیت‌ها و ظاهر کاملاً مدرن، مخالفاني هم دارد.

گفتني است كه  که در صورت استفاده از ميكروسمنت با کیفیت و اجرای آن توسط افراد متخصص، میکروسمنت هیچ ایرادی نخواهد داشت. عمده مشكلات ميكروسمنت،  شکاف‌ها، ترک‌ها، علائم و لکه‌ها، عمدتاً به دلیل خرابی زیر کار، زيرسازي نامناسب ميكروسمنت و اجراي ناشيانه ميكروسمنت است.  

 

اشتباهات رايج در اجراي ميكروسمنت

اجرا و کاربرد میکروسمنت مراحل بسیار مشخصی دارد. تغییر در ترتيب اجرا  و یا اشتباه در فرایند آماده سازي ملات و متريال، به خصوص درزمان زيرسازي، پرایمینگ و آب بندی، به طور خودکار منجر به نتیجه نامطلوب می‌شود. به همين دليل، اصرار بر این است که اجراي ميكروسمنت و به ويژه لايه نهايي يا فينيشيگ باید توسط یک اپلیکاتور و اجرا کار حرفه‌ای انجام شود. ما در اينجا رایج‌ترین اشتباهات را در هنگام اجراي میکروسمنت شرح می‌دهیم

  1. میکروسمنت را در دمای خیلی پايين یا خيلي بالا اعمال و اجرا كنيد.

دمای ایده آل  محيط برای اجرای میکروسمنت بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. اگر اجراي اين  پوشش دكوراتيو در دمای کمتر از 15 درجه سانتیگراد یا بالای 25 درجه سانتیگراد انجام شود، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

اگر دما خیلی پایین باشد، به‌عنوان‌مثال در فصل زمستان، زمان زيادي طول می‌کشد تا سطح پوشیده شده با ميكروسمنت به درستی سخت شود. از طرف دیگر، اگر دما بیش از حد باشد، دقیقاً برعکس این موضوع اتفاق می‌افتد، يعني پوشش میکروسمنت خیلی سریع سخت می‌شود.

  1. ميكس و مخلوط نشدن كامل و درست پودر ميكروسمنت

پیگمنت کردن درست میکروسمنت موضوع بسيار مهمي است. اگر دستورالعمل‌ها به دقت رعایت نشود، مخلوط يك دست نباشد ممکن است توده‌های ميكروسمنت زیادی وجود داشته باشد که يكجا جمع شده و باعث ایجاد رگه‌های تیره روی سطح پوشش داده شده با میکروسمنت شوند.

برای به دست آوردن طیف گسترده‌ای از رنگ‌های میکروسمنت مطابق با رال رنگ RAL لازم است دوز مشخص شده از نظر مقدار و هم  متناسب با نوع میکروسمنت استفاده شده، رعایت شود.

  1. رعایت نکردن ترتيب مراحل در اجراي میکروسمنت

استفاده از میکروسمنت نیازمند مراحلی است که باید به دقت دنبال شوند. رعایت نکردن آنها می‌تواند برای فينيشينگ و پرداخت نهايي نابود كننده باشد! همچنين نوع محل و زيركاري كه قرار است ميكروسمنت بر روي آن اجرا شود بسيار مهم است. اجراي ميكروسمنت نما، ميكروسمنت كف سالن پذيرايي، ميكروسمنت روي كانتر، ميكروسمنت استخر و…کاملاً با هم متفاوت است و هر يك پيچيدگي و ریزه‌کاری‌های خاص خود را دارد.

به‌عنوان‌مثال، اجراي میکروسمنت روی کف با اجراي ميكروسمنت روي دیوار یکسان نیست. عدم آماده سازي مناسب زیر کار، می‌تواند مشکلات قابل توجهی در آینده ایجاد کند.

هيچ اشتباهي در اجراي ميكروسمنت، چه  در مرحله پرایمینگ و زيرسازي و چه در مرحله سيلينگ يا اصطلاحاً آب بندی پذيرفته شده نيست. ما در اينجا تمام  چیزهایی که برای جلوگیری از اشتباه در اجراي از میکروسمنت باید بدانید را به شما خواهيم گفت.

ترمیم نادرست و ناشيانه سطح میکروسمنت

در مواقعی که به دلیل هر یک از خطاهایی که قبلاً توضیح داده شد نیاز به تعمیر و ترميم  میکروسمنت باشد یا به دليل استفاده از ميكروسمنت نامرغوب و بی کیفیت، براده‌هایی شوره مانند يا در بعضي مواقع شبيه چيپس در اثر ضربات ایجاد شده باشد، اين سطح باید به درستی ترميم شود.

از آنجایی که روكار ميكروسمنت پیوسته و بدون درز است، برای ترمیم صحیح ميكروسمنت، كار ترميم را با نواحي كه بزرگ‌تر و اصطلاحاً تابلوتر هستند انجام داد تا کنتراست و اختلاف فام و طرح خیلی محسوس نباشد و پایان نهایی به یک فاجعه ختم شود.

 

شکاف و ترک در میکروسمنت

اگر میکروسیمان تا اين حد پوشش مقاوم و سختی است، پس چرا مواردی مشاهده می‌شود که سطوح پوشش داده شده با میکروسمنت ترک خورده و داراي شكاف است؟ اين شکاف‌ها و ترک‌ها روي ميكروسمنت عمدتاً به سه دليل اتفاق می‌افتد:

  1. استفاده از ميكروسمنت نامرغوب

اين موضوع  کاملاً  واضح و مبرهن است؛ اما مجدداً تكرار می‌کنیم كه هر ميكروسمنتي نمی‌تواند گارانتي و تضمين كننده سطح بدون ترك و شكاف باشد،  هرچه کیفیت پوشش ميكروسمنت پایین‌تر باشد، احتمال ترک خوردن آن در طول زمان بیشتر می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که در خرید ميكروسمنت به كيفيت و مرغوبيت محصول توجه كنيد. ميكروسمنت ويتو، ويتوسمنت سطح بدون ترك و شكاف را براي شما تضمين می‌کند.

  1. شكاف هاي ناشي از درزهاي انتهاي كار

همان‌طور که قبلاً گفته شد، ميكروسمنت نیازی به اتصالات و جوينت هاي انبساط و انقباض ندارد؛ زیرا ميكروسمنت یک پوشش پیوسته است. با این حال، باید در مورد اینکه چه زير كار و تکیه‌گاهی استفاده می‌شود، دقت زیادی کرد، زیرا اگرچه  كه ميكروسمنت با بسياري از سطوح سازگار است، اما زیر کار‌هایی که دارای درزهای انبساط هستند بايد به دقت پر شوند.

اگر ریزسیمان روی سطحی با درزهای انبساط قرار گیرد، رعایت آنها و پر نشدن آنها بسیار مهم است.

  1. زيركار ناهموار

اگر زیر کار که قرار است میکروسمنت روی آن نصب شود، سالم نباشد، اين سطح نیاز به تعمیر دارد. زیرا اگر این تکیه گاه غیربهینه و داراي خلل و فرج با میکروسمنت پوشش داده شود، به دلیل وضعیت نامناسب ساپورت موجود که به عنوان پایه و تكيه گاه ميكروسمنت عمل می‌کند، در نهایت دچار ترک می‌شود.

ميكروسمنت روي سطح لق و سطوح داري درز همانند پاركت بايد کاملاً به دقت اجرا شود، حتي الامكان پاركت و لمينت روي كف بايد جمع شوند، چرا كه بستر کار يكدست و عاري از ترك و شكستگي بسيار مهم است.

ناديده گرفتن  رطوبت منفی قبل از اجراي ميكروسمنت

رطوبت منفی معمولاً در حمام‌ها، زيرزمين خانه‌ها و حتی در فضای باز وجود دارد. به خصوص در اسلب‌های بتنی که به خوبی عایق بندی نشده‌اند. در این مورد، قبل از استفاده از میکروسمنت، ضروری است که زير كار و بستر کار را به درستی پرایم کنید به عبارت بهتر زير كار با آستر مناسب بايد آماده اجرا شود. اگر این کار انجام نشود، سطح رطوبت اضافی را جذب می‌کند چرا كه ميكروسمنت هم يك پوشش است و قرار نيست معجزه كند.

برای مقابله با رطوبت منفی و جلوگیری از ایجاد مشکل در میکروسمنت، باید پرایمر را درست تهیه کنید. در این راستا پرایمر ضد رطوبت Primapox®100 Barrier را داریم. با ترکیب اپوکسی، به طور خودکار رطوبت مویرگی را مسدود می‌کند و به عنوان یک مانع بخار عمل می‌کند.

آب بندي میکروسمنت با لاک نامناسب

در نهایت، ما باید در مورد فرایند آب بندی صحبت کنیم. هدف از لاک یا رزین چیزی جز محافظت از پوشش جدید و ضد لغزش و ضد آب کردن آن نیست. هر فضا و هر سیستم میکروسمنت با یک لاک خاص سازگار است. اشتباه کردن در انتخاب لاك و وارنيش مناسب می‌تواند مرگبار باشد، به همین دلیل مراجعه به متخصص ميكروسمنت براي اجراي اين پوشش دكوراتيو  بسیار مهم است. ما در مجموعه ويتوسمنت، با در اختيار داشتن متخصصان و مجريان مجرب ميكروسمنت اجراي بي نقص را براي شما تضمين می‌کنیم.

 

ویتو

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *