گالری ما

اطلاعات تماس

میکروسمنت ویتو

نگاهی دقیق به مزایا و معایب میکروسمنت

فضاي ساخت‌وساز پیشرفت کرده  و به همین دلیل متريال برای ارائه راهكارها و پرداخت‌های بهتر به مشتریان تکامل‌یافته‌اند. از این نظر، میکروسمنت به دلیل ظرفیتی که در ارائه مزایای متعدد به مصرف‌کننده دارد، بسیار محبوب شده است. به لطف ویژگی‌ها و مشخصات ويژه آن، امکان بازسازی‌های اساسی با حرکات کوچک را فراهم می‌کند.

ميكروسمنت Microcement  بیش از دو دهه است که در بازار مصالح ساختماني و دكوراسيون حضور دارد، اما با وجود عمر طولانی و محبوبیت آن، اغلب برای برخي از مصرف‌کنندگان، معماران و طراحان داخلي  ناشناخته است و افراد  حتی ابهام بسياري در مورد مزایا، کاربرد و نتایج آن دارند.

در اينجا ما تمامي مطالب مربوط به مزايا و معايب ميكروسمنت را شرح داده‌ایم. به لطف مجموعه‌ای از توصیه‌ها و نکاتی که در زیر به شما می‌گوییم می‌توانید انتخاب بهتري در خريد ميكروسمنت داشته باشيد. ما کمک می‌کنیم تا همه تردیدهای شما در مورد ميكروسمنت برطرف شود.

مزایای میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت یک گرایش، روند و مد جديد در نوسازی فضاها و اماكن است. ميكروسمنت توانسته نه‌تنها در ميان دکوراتورها و معماران، بلکه در بين افراد  عادي نیز جایگاهی پیدا کند. اين موضوع چندان جاي تعجب ندارد چرا كه ترکیب محصول بر پایه سیمان، مواد افزودنی، سنگ‌دانه‌ها، رزین‌ها و رنگ‌دانه‌های متنوع بوده و با ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد از کاربرد آسان و ساده تا اصالت و نفیس بودن خروجي و فينيشينگ، آن را به متريالي عالی برای هر نوع بازسازي تبدیل می‌کند.

در زیر، ما به مزایای اصلی میکروسمنت می‌پردازیم و ویژگی‌ها و کیفیت یک پوشش تزئینی منحصربه‌فرد برای تغییر کف و دیوارها را ارائه می‌کنیم.

زیبایی مدرن و به‌روز، سطح یکنواخت و يكپارچه

یکی از ویژگی‌های میکروسمنت امکان ایجاد فضاهای باز است. این به احساس تكامل و درخشندگی بیشتر تبدیل می‌شود. این چهار دیوار ما را به مکانی مینیمال و مدرن تبدیل می‌کند که در آن اتصالات و خطوط ميانه دیگر وجود ندارند.

ميكروسمنت هم در كف سازه و هم بر روي دیوار اعمال می‌شود، جلوه‌ای جاودانه از وسعت و سادگي را در فضای ما ایجاد می‌کند که با هر سبکی ترکیب می‌شود.

مقاوم‌تر از رنگ، کاغذدیواری، پاركت

استحکام و مقاومت بالا نقطه بارز و نقطه تمايز ميكروسمنت است که اين محصول را به‌عنوان یک متريال ایده‌آل برای استفاده در مناطق بسیار شلوغ و پر تردد مانند ورودی یک گاراژ، مركز خريد، رستوران،‌كافي شاپ و يا سردخانه تبديل مي كند.

یک لایه حداقلي دو یا سه میلی‌متری برای دستیابی به یک پوشش کامل با کاربري ويژه مقاوم در برابر عوامل شیمیایی یا مکانیکی كفايت می‌کند. ميكروسمنت در برابر خراش، ضربه و سایش مقاوم است. ترک نمی‌خورد و شكاف برنمی‌دارد، اگر به‌خوبی نگهداری شود، می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد.

استفاده از یک لایه نازک لاک و وارنيش برای محافظت و آب‌بندی ضروری است. به‌این‌ترتیب علاوه بر محافظت از آن، آن را ضدلغزش و ضد آب نیز می‌کند و از لغزش‌های روزانه و رطوبت ناخوشایند جلوگیری می‌کند. چه متريالي می‌تواند تا اين حد ويژه باشد؟

یک بازسازی بی‌نقص

یکی از جذابیت‌های بزرگ میکروسمنت در مقایسه با استفاده از متريال دیگر، بدون شک توانایی آن در بازسازی ساختمان و  فضاها بدون ایجاد ذره‌ای گردوغبار است. به لطف نصب آسان آن بر روی بستر موجود، امکان نوسازی تمیز، بدون نخاله ساختمانی و بدون سروصدا و آزار و اذيت براي همسايگان به شما می‌دهد.

فضایي مدرن، متفاوت و نفیس در یک چشم به‌هم‌زدن

در بسیاری اوقات انجام بازسازي و تمام وقتي كه در پي خواهد داشت، ما را وادار می‌کند تا در مورد اینکه دست به اين كار بزنيم يا خير، تجدیدنظر کنیم. اغلب، این فکر که این فرآیند چقدر پیچیده، طولانی و خسته‌کننده خواهد بود، ما را بیشتر از تمایل به بازسازی و تغییر ظاهر چهار دیواری‌مان درگير خود می‌کند.

در مقايسه با ساير متريال و مصالح، مزيت رقابتي ميكروسمنت و برتري آن سرعت اجرا بالاي آن است.

با درنظرگرفتن نوع زيركار و بسته به مدت‌زمان خشک‌شدن، می‌توان نوسازی و بازسازي یک فضا با میکروسمنت را به سه یا چهار روز در دیوارها و تا یک هفته در کف کاهش داد. مطمئناً اين زمان در مقایسه با بازسازی‌های رايج، بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می‌کرديد. البته همیشه به یاد داشته باشید که برای بازسازي ابنيه و اماكن با این پوشش ممتاز، بايد روی يك مجري مجرب و متخصص حساب کنید.

تقریبا سازگار با تمام زيركارها

در میان مزایای فراوان ميكروسمنت، چسبندگی خوب آن به طیف وسیعی از آسترها و موادی مانند سرامیک، چینی، مرمر، موزاییک، کاشی و بتن خودنمایی می‌کند. مهم است که در نظر داشته باشید فارغ از اينكه زيركار از چه ماده‌ای ساخته شده است، بستر، زيركار باید محکم و تراز باشد.

یکی از گزینه‌های جلوگیری از ترک، قراردادن مش فایبرگلاس است. درهرصورت، برای به‌دست‌آوردن بهترین راه‌حل، همیشه توصیه می‌شود با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید، زیرا این امر همیشه برای همه پشتیبانی‌ها صدق نمی‌کند و یک پرسنل واجد شرایط می‌توانند بهترین جهت‌گیری را ارائه دهند.

بررسی وضعیت خوب بستر و زيركار  یک گام اساسی و ضروری برای دستیابی به یک نتیجه عالی است. در غیر این صورت، ممکن است به یکنواختی و پایداری که میکروسمنت آن‌قدر شناخته شده است، دست یابیم.

میکروسمنت داخل و خارج ساختمان

این پوشش و روکش تزئینی علاوه بر سازگاری و شیک‌بودن در کف و دیوارهای فضاهای داخلی مانند آشپزخانه یا حمام، مزیت دیگری نیز دارد که به آن خاصیت تمایز بخشیده است:  انعطاف و تطبیق‌پذیری.

ميكروسمنت در فضاهای باز نیز قابل‌اجرا است. مثلاً در تراس‌ها، باغ‌ها و حتی استخرها. حتی در مناطقی از خانه یا کسب‌وکار شما که مستعد رطوبت، تماس با آب یا عوامل هواشناسی هستند، می‌توان به‌راحتی، سریع و ساده به يك فينيشينگ کامل رسید.

 

 

قابليت زیبایی‌شناختی نامحدود

یکی دیگر از ویژگی‌های این پوشش، ارزش تزئینی بالای آن است. به لطف تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها، جلوه‌ها و بافت‌ها، امکان ایجاد ترکیب‌های زیبایی‌شناختی بی‌نهایت را فراهم می‌کند.

در نتيجه شما طرح‌های انحصاری و شخصی خواهيد داشت که با همه سلیقه‌ها و سبک‌های تزئینی سازگار است: مینیمال، روستایی، صنعتی، وینتیج یا کلاسیک. یک محصول و متريال لوکس شخصی‌سازی‌شده و کاملاً سازگار با خواسته‌ها و سليقه هر فرد، میکروسمنت را به ماده‌ای منحصربه‌فرد، اصیل و خلاقانه تبدیل می‌کند که امکان پرداخت متفاوتی را در هر یک از فضاها فراهم می‌کند.

زیبایی، تجمل و شخصیت با هم ادغام می‌شوند تا ترکیبی منحصربه‌فرد ایجاد کنند: پوشش‌های بتنی لوکس.

تمیزکردن هرگز به این آسانی نبوده است

همان‌طور که اشاره کردیم، میکرو سمنت درز و نقاط اتصال را کاملاً از بین می‌برد و در نتیجه به فضایی دیافانیک و مینیمال می‌رسد. اين موضوع نه فقط به دلیل ظاهر مدرن و تجدید شده‌ای که ایجاد می‌کند، بلکه به این دلیل که به‌راحتی تمیزکردن را نیز ميسر و ممكنمی کند، امکان‌پذیر می‌شود چرا كه ميكروسمنت از تجمع کثیفی در شکاف‌های کوچکی که قبل از استفاده وجود داشت جلوگیری می‌کند.

ماده‌ای که بدون شک به دلیل ویژگی‌های سهولت در تمیزکردن و نگهداری “آسان برای تمیزکردن” است. این همچنین به صرفه‌جویی در زمان تمیزکردن نيز می‌انجامد.

برای تمیزکردن، مخلوط کلاسیک آب و صابون با pH خنثی کافی است.

معايب ميكروسمنت

خبر خوب این است که اجتناب از ايرادات کوچک و مشكلات اين محصول بسیار آسان است. اغلب اين مشكلات معمولاً به دلیل قصور و كوتاهي، استفاده از مواد بی‌کیفیت یا کمبود اطلاعات در مورد موضوع ظاهر می‌شوند.

وضعیت نامناسب زيركار

 وضعیت نامناسب زيركار اولین عامل مهمی است که مانع از اجرای صحیح میکروسمنت می‌شود. می‌توانیم بگوییم که مشکل اصلی این است که اطمینان حاصل کنیم که تکیه‌گاه یا ماده‌ای که قرار است پوشش خود را روی آن اعمال کنیم در شرایط عالی قرار دارد يا خير، يعني آيا زيركار کاملاً محکم و پایدار است؟

برای رسیدن به این هدف، اول‌ازهمه، باید اطمینان حاصل کنیم که پشت و زيركار در شرایط خوبی قرار دارد، یعنی بدون شکستگی، ترک یا هر نوع آسیب دیگری که می‌تواند یک برنامه بد را در معرض خطر قرار دهد. اگر این‌طور نیست، اول از همه باید تعمیر شود.

پس از آن، دستیابی به ثبات و استحکام در پشتیبانی ضروری است. همان‌طور که ممکن است پیچیده به نظر برسد، این ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. در برخی از زمینه‌های کاربردی مانند کف، همیشه توصیه می‌شود که از مش فایبرگلاس برای دستیابی به این استحکام استفاده کنید.

به طور خلاصه، قبل از استفاده از میکروسمنت کاملاً ضروری است که مطمئن شوید که بستر کاملاً برای نصب آماده است: این می‌تواند اولین قدم برای اطمینان (یا مانع) موفقیت بازسازی شما باشد. همیشه به یاد داشته باشید که به تجربه و دانش یک متخصص در این زمینه تکیه کنید.

 

ظهور و بروز ايراد

عیب‌وایراد می‌تواند مشخصاً پس از اجراي ميكروسمنت رخ دهد.

علل به‌راحتی قابل‌تشخیص است و با استفاده از مواد و تکنیک‌های مناسب می‌توان از آنها اجتناب کرد.

ترک‌ها

به‌طورکلی، این معمولاً رایج‌ترین نوع آسیب است. این به این دلیل است که بستری که کاشی‌کاری شده است ممکن است لق باشد. سطح زيركار می‌تواند به دلیل عواملی که از دست ما خرج است حرکت کند، مانند تغییرات دما یا تغییر در نشست ساختمان.

برای اجتناب از آنها، به‌خصوص در مناطق مشکل‌سازتر یا در مناطقی که مستعد ظاهر آنها هستند، توصیه می‌شود از موادی باخاصیت ارتجاعی و الاستيك برای کاهش این حرکات استفاده کنید.

رطوبت

همان‌طور که اشاره کردیم، یک‌لایه نازک لاک پس از اعمال پوشش برای آب‌بندی مناسب، محافظت بهینه و نگهداری طولانی‌مدت ضروری است.

علاوه بر این، به ما کمک می‌کند تا فضایی غیرقابل‌نفوذ ایجاد کنیم و از رطوبت‌های آزاردهنده جلوگیری کنیم که کنترل آن سخت و درعین‌حال ضد زیبایی است.

در مناطقی که مستعد تراوش یا در تماس دائمی با آب هستند، همیشه باید طیف وسیعی از میکروسمنت مخصوص به این منظور را اعمال کنیم.

ناشي گري مجري ميكروسمنت

داشتن پرسنل واجد شرایط در این بخش به تضمین موفقیت كمك می‌کند. همیشه از بهترین متخصصان برای اجراي ميكروسمنت استفاده كنيد، توصیه‌های آنها را دنبال کنید. هیچ‌کس بهتر از يك مجري حرفه‌ای ميكروسمنت آنها به شما توصیه نمی‌کند و شما را به یک نتیجه لوکس راهنمایی نمی‌کند. نمی‌تواند شما را راهنمايي و كمك كند.

ميكروسمنت هايكا، ميكروسمنت فيروزه فام، هشتيكو، تارنگ دكور،افراساز، رنگ الوان، چيدانه، ترمه رسانه، بتونيكا، بتن زيست، ميكروسمنت هايكا، فيروزه فام، رنگ صباشيمي آريا، رنگ ماندگار، رنگ ميكروسمنت، رنگ دكوراتيو، رنگ نما، رنگ آلكيدي، سنگفرش، رنگ آكريليك، بتن، رال رنگ، كاتالوگ ميكروسمنت، رنگ ميكرومنت، هايكا، ميكروسمنت خوب،

ویتو

دیدگاه (1)

  1. مجيد وارسته
    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    واقعا محصول ميكروسمنت جايگزين رنگ هست؟ ارزش خريدن داره؟

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *