گالری ما

اطلاعات تماس

رنگ ترند سال 2024

سیستم راهنمای رنگ

سیستم‌های رنگ Pantone و شرکت بنجامین مور چه تفاوتي با هم دارند؟

در دنیای پویای طراحی داخلی، رنگ‌ها و فام‌ها  نقش اساسی در فضاسازی‌ها و تزیین اماكن دارند. دو بازیگر برجسته و كليدي در تعیین این جریانات،  پنتون Pantone و شرکت بنجامین مور هستند. هرکدام از اين مجموعه‌ها رويكردهاي متفاوتي براي ارائه‌ی یک سیستم منحصربه‌فرد برای انتخاب رنگ سال دارند. ما در اينجا به بررسی تفاوت‌های سیستم‌های Pantone و بنجامین مور باهدف كمك به طراحان داخلی و عموم مردم، پرداختیم.

سيستم پنتون:  استانداردی جهانی برای انتخاب دقيق رنگ‌ها

Pantone، یک  مجموعه معتبر بین‌المللی در زمینه رنگ است كه همواره  خود را به‌عنوان یک استاندارد جهانی برای دقت و یکنواختی رنگ‌ها معرفی کرده است. سیستم هماهنگی رنگ پنتون به طراحان و تولیدکنندگان كمك می‌کند تا یک زبان جهانی و مشترك  برای ارتباط با يكديگر داشته باشند. هر سال، Pantone یک رنگ سال مشخص می‌کند که نمایانگر جریانات فرهنگی و طراحی‌های روز است. این انتخاب، صنایع مختلف از جمله مد، طراحی گرافیک، و به‌خصوص طراحی داخلی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. طراحان داخلی اغلب بر سیستم رنگی Pantone برای دقت و قابل‌اعتماد بودن آن، تکیه می‌کنند. رنگ سال Pantone به‌عنوان یک منبع الهام برای ایجاد طرح‌های رنگی هماهنگ با محيط و همچنين جهت الهام‌بخشی به كاربران استفاده می‌شود.

شهرت  جهانی Pantone تضمین‌کننده درستي و صحت انتخاب رنگ براي بسیاری از طراحان داخلي، طراحان مد و لباس و…است. این یگانگي برای شرکت‌های چندملیتی و پروژه‌های طراحی جهانی از اهميت خاصي برخوردار است. يعني درست جایی که یکنواختی و يگانگي در بازنمایی رنگ امری حیاتی است.

سیستم بنجامین مور: حس و حال متفاوت فضاهای داخلی با رنگ‌های شخصی‌سازی شده

بنجامین مور، یک تولیدکننده مطرح در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی است که رویکرد متفاوتی را نسبت به پنتون در اعلام رنگ سال دنبال می‌کند. رنگ سال شرکت بنجامین مور نمایانگر تعهد به ساخت رنگ‌هایی است که زیبایی دکوراسیون و فضاهای داخلی را بهبود و ارتقا می‌دهند. بنجامين مور به‌عنوان يكي از توليدكنندگان مطرح رنگ‌های ساختماني و دكوراتيو در دنيا شهرت بالايي دارد. برخلاف Pantone، رنگ سال بنجامین مور تنها یک رنگ را شامل نشده و یک پالت گسترده از رنگ‌ها را در برمی‌گیرد که این رنگ مکمل یکدیگرند. این رویکرد امکان استفاده آسان‌تر از رنگ سال در یک طرح جامع را فراهم می‌کند. ديزاينرها و طراحان داخلی از رویکرد دقیق‌تر بنجامین مور استفاده می‌کنند، چرا که این امکان را به آنها می‌دهد که با استفاده از رنگ سال، یک داستان جامع و شخصی‌سازی شده برای فضاها ایجاد کنند.

شركت بنجامين مور به‌عنوان يك توليدكننده مطرح در دنياي رنگ در كنار شرکت‌های بزرگي همچون شروين ويليامز، كاپارول، نيپون تلاش می‌کند تا با انتخاب رنگ سال، خود را از ساير توليدكنندگان رنگ و رزين متمايز كند. اين شرکت تأکید دارد که رنگ‌های آن دارای دوام، پوشش خوب و ماندگاري بالا هستند.

 

تجزیه‌وتحلیل مقایسه‌ای سيستم پنتون در مقابل بنجامین مور

رنگ سال  Pantone پنتون  اغلب بر اساس تأثیرات فرهنگی، رویدادهای فرهنگی و جهانی انتخاب می‌شود. رنگ سال بنجامین مور با تمرکز بر چندگانگی و سازگاری، با پالت گسترده رنگی انتخاب می‌شود. این انتخاب به طراحان امکان می‌دهد تا رنگ سال را به طور یکپارچه و در قالب یک پکیج در طرح‌های خود  به کار ببرند. انتخاب‌های رنگی Pantone پنتون تأثیر بزرگی در صنایع مختلف طراحی دارد و نه‌تنها در طراحی داخلی بلکه در مد، طراحی گرافیک، طراحی محصولات و غیره تأثیر می‌گذارد. سيستم بنجامین مور، هر چند که تأثیرگذاري بالايي در بسياري حوزه‌ها دارد، اما به طور ويژه سيستم رنگ سال بنجامین مور  تأثیر مستقیم‌تری در صنعت رنگ و طراحی داخلی دارد. طراحان اغلب از پالت بنجامین مور برای ایجاد فضاهای داخلی هماهنگ و شیک استفاده می‌کنند. شهرت جهانی Pantone اطمینان می‌دهد که رنگ انتخاب شده آن در پروژه‌های چندملیتی به كار روند.

سيستم بنجامین مور هرچند که  در جهان شناخته شده و استفاده می‌شود؛ اما در مناطق جغرافیایی خاصی، به‌ویژه جایی که این برند حضور قوی دارد، بیشتر استفاده می‌شود. به عبارتي ديگر سيستم بنجامين مور در آمريكا، آمريكاي شمالي و كانادا از شهرت و اعتبار بالايي برخوردار است.

در دنیای پویا و پيچيده طراحی داخلی، انتخاب رنگ‌ها یک فرایند دقيق، ظريف و كليدي است. سيستم انتخاب رنگ پنتون و بنجامين مور، هريك با رويكرد و استراتژي متفاوت، منبع بسيار كليدي و مهمي براي فعالان عرصه معماري داخلي، دكوراسيون داخلي، مد و فشن و… به شمار می‌رود.

رنگ سال 2024 بنجامين مور

تصمیم‌گیری در مورد پالت رنگي سال 2024  Benjamin Moore Color Trends 2024 یک سفر به معنای واقعی بود.  این تیم در ایجاد «خاطرات رنگی» از سفرهای خود برای ایجاد تعادل بین روال و روتين خانه و تجربیات جدید، تلاش کردند. از رنگ‌های ساحلی مدیترانه‌ای گرفته تا رنگ‌دانه‌های آفتاب‌گرفته از گردش‌های آمریکای جنوبی، پالت‌هایی که تابلوی خلق‌وخوی آن‌ها را نقاشی می‌کردند مملو از رنگ‌های روشن و شاداب بود.

یافته‌های آنها با فضای داخلی نیز مرتبط بود. آندریا ماگنو، مدیر بازاریابی و توسعه رنگ بنجامین مور می‌گوید: ما هنوز هم طراحان را می‌بینیم که بسیار جسورانه از رنگ‌ها استفاده می‌کنند.

زماني كه هنگام انتخاب نهايي رنگ سال 2024 رسيد، بنجامین مور فام رنگي بلو نوآ 825 را به‌عنوان رنگ سال 2024 انتخاب کرد. ماگنو می‌گوید: «آبی midtone با مقداری قرمز undertone در پس‌زمینه، به آن حس و حال بنفش می‌دهد». نت‌های گرم در این رنگ سرد همان چیزی است که به آن عمق می‌دهد و آن را جذاب می‌کند.

آبی نوا – همان‌طور که ماگنو آن را “ستاره جدید” آسمانی می‌نامد – ریشه در طبیعت دارد، زمانی از روز، درست پس از غروب خورشید که آسمان مه آبی عمیق و تقریباً ارغوانی را درست بالای گوي آتشین غروب خورشید به خود می‌گیرد.

رنگ سال 2024 پنتون

رنگ هلویی (APRICOT CRUSH) با کد رنگی27-65-024 در پالت رنگی پنتون به عنوان رنگ سال 2024 انخاب شده است.

مؤسسه پنتون رنگ سال خود را قبل شروع سال جدید میلادی هر سال اعلام می‌کند. رنگ هلویی، زردآلویی به‌عنوان رنگ سال 2024 پنتون انتخاب شده است. از ویژگی‌های این رنگ می‌توان به انرژی زیاد آن اشاره کرد. این رنگ باعث افزایش احساسات عاشقانه، خلاقیت و نوآوری است و احساس آرامش ایجاد می‌کند. رنگ هلویی پنتون به‌راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ است و ست می‌شود.

ویتو

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *