گالری ما

اطلاعات تماس

رنگ های ترند سال 2023

سال نو، رنگ نو

رنگ سال انتخاب سالانه شیک‌ترین و خاص‌ترین رنگ است که توسط شرکت‌های مختلف طراحی و تولیدكننده رنگ مانند پنتون، بنجامین مور و شروین ویلیامز و بسیاری دیگر اعلام می‌شود. این انتخاب به‌عنوان شاخصی از روند رنگ‌ها برای سال آینده در نظر گرفته می‌شود. این موضوع به‌عنوان یک الهام برای طراحان در سراسر جهان عمل می‌کند. خب حالا ببينيم  کدام رنگ‌ها در سال 2023 بازار را در اختيار خود گرفته‌اند و چگونه می‌توان از اين رنگ‌ها در فضای داخلی استفاده كرد.

  1. Viva Magenta (رنگ سال 2023 توسط پنتون)

رنگ سال پنتون یک انتخاب سالانه توسط پنتون است که در ایجاد پالت‌های رنگی و توسعه استانداردهای رنگی تخصص دارد.

Viva Magenta 18-1750 رنگی با رنگ بنفش مایل به رنگ قرمز است که یکی از خاص‌ترین رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت است. اين رنگ نشاط و انرژی را تراوش می‌کند که نشان‌دهنده جشن زندگی شاد و خوش‌بینانه است. این یک گزینه برای طراحان و سازندگان جسور است که می‌توانند جلوه‌ای را به فضای داخلی خود اضافه کنند. بااین‌حال، باید بااحتیاط از اين رنگ استفاده کرد، زیرا رنگ‌های تند هنگام ترکیب با رنگ‌های دیگر مشکل‌ساز هستند. اگر بیش از حد مورداستفاده قرار گیرند، می‌توانند كليت یک طرح را تحت‌تأثیر قرار دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود همراه با اين رنگ  از مبلمان و اکسسوری‌های تک‌رنگ همانند صندلی مخملی، ظروف غذاخوری یا تابلو نقاشی استفاده کنید.

رنگ ترند شرکت پنتون در سال 2023
رنگ های ترند سال 2023
  1. Redend Point (رنگ سال 2023 توسط شروین ویلیامز)

شروین ویلیامز یک شرکت آمریکایی است که رنگ و محصولات مرتبط با رنگ تولید می‌کند. هر سال، این شرکت رنگ سال خود را اعلام می‌کند، گلچینی از شیک‌ترین رنگ‌ها برای سال آینده. در سال 2021، طبق گفته شروین – ویلیامز، رنگ سال برنز و در واقع Urban Brown و در سال 2020 رنگ دریایی (آبی سرمه‌ای) بود. امسال، سکو و رتبه اول متعلق به یک سایه گرم صورتی – بژ – Redend Point است.

رنگ سال 2023 شروین ویلیامز کاملاً با رنگ‌های گرم مانند سفالی، قهوه‌ای و بژ روشن ترکیب می‌شود. فضای داخلی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد، بلکه برعکس، جذابیت محتاطانه و ظریفی به آنها می‌بخشد. می‌توان از آن برای پوشاندن نمای وسیعی از دیوارها یا کابینت‌ها استفاده کرد. همچنین روی تمام منسوجات مانند پرده، ملافه، فرش و کوسن زیبا به نظر می‌رسد.

رنگ ترند شرکت شروین ویلیامز در سال 2023
ترند رنگ های سال 2023
  1. Vining Ivy (رنگ سال 2023 توسط PPG)

برای سال 2023، PPG، مالک برند Dekoral، پرده رنگ تاك يا پيچك انگور Vining Ivy را پیشنهاد می‌کند. سایه‌های مشابه نیز در سال‌های گذشته انتخاب شده‌اند: رنگ سبز اژه‌ای (رنگ سال ۲۰۲۱ بنجامین مور) یا Misty Aqua (رنگ سال ۲۰۲۱ PPG).

Vining Ivy تركيبي از یک‌رنگ سبز با رنگ آبی قوی است که به‌ویژه در فضای داخلی با نوردهی شمالی برجسته خواهد بود. در مقابل، در اتاق‌های آفتابی سبزتر به نظر می‌رسد. این رنگ یادآور آب‌های دریای کارائیب است.

این رنگ، یک‌رنگ زنده است، كه به‌عنوان یک‌رنگ روی دیوارها در یک فضای داخلی ممکن است کمی بیش از حد تند به نظر برسد. بااین‌حال، روی مبلمان، درهای ورودی، روی دیوارهای یک اتاق‌خواب بزرگ روشن یا روی دیوارها و سقف یک توالت کوچک عالی است (به لحاظ روشنايي و  نوری فضا را بزرگ می‌کند). می‌توانیم آن را با چوب و لوازم جانبی در رنگ‌های سفید شکسته، سفالی، قهوه‌ای و برنجی ترکیب کنیم.

رنگ ترند شرکت پی پی جی در سال 2023
ترند رنگ های سال 2023

Wild Wonder (رنگ سال 2023 توسط آکزونوبل)

AkzoNobel صاحب برند Dulux است که رنگ و پوشش‌های دكوراتيو و داخلی ساختمان را تولید می‌کند. این شرکت هر سال شیک‌ترین و نفیس‌ترین رنگ برای سال آینده اعلام می‌کند.

وحشي شگفت‌انگیز Wild Wonder پرده رنگي است که از رنگ‌های گرم مزارع گندم یا جو درست قبل از برداشت محصول، الهام گرفته شده است. درخشش شادی‌آور آن ما را به طبیعت متصل می‌کند و انرژی و خوش‌بینی را به فضای ما می‌آورد. چیزی که آن را خاص می‌کند، اجرا و استفاده از آن در تغییرات و بازسازی‌های اساسی در نورهای مختلف است. زمانی که روی دیوارها اعمال می‌شود، می‌تواند خود را در طول روز تغییر دهد، گاهي به رنگ سبز و گاهي به رنگ طلايي.

اگر می‌توانید فضای داخلی اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب را گرم کنید، اين رنگ ایده‌آل است. این رنگ از دل طبیعت می‌آید، بنابراین با پرده‌های کتان خنثی، فرش سیزال یا لوازم حصیری یا چوبی بسیار خوب جفت‌وجور می‌شود.

رنگ ترند شرکت آکزونوبل در سال 2023
رنگ های ترند سال 2023

 Alizarin (رنگ سال 2023 توسط گراهام براون)

Graham & Brown تولیدکننده پیشرو و موفق کاغذدیواری در بریتانیا است که قرمز شاه‌بلوطی Alizarin را به‌عنوان رنگ سال 2023 انتخاب کرده است. این نام از آلیزرین گرفته شده است، رنگ قرمزی که در دوران باستان استفاده می‌شده و از ریشه رنگ مارزنا استخراج می‌شود. اين تون رنگي با تركيبي شبيه اخرايي و ضدزنگ و تراكوتا زیبایی‌ها را از دل زمين بيرون می‌کشد و نقش متفاوتي به فضا می‌زند.

رنگ ترند شرکت گراهام براون در سال 2023
رنگ های ترند سال 2023
  1. Raspberry Blush (رنگ سال 2023 توسط بنجامین مور)

امسال، بنجامین مور، يكي از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین توليدكنندگان رنگ، رنگ سرخ تمشکی را ارائه می‌کند. پرده‌ای هیجان‌انگیز از قرمز درخشان و نارنجی مرجانی كه با رنگ صورتی عجين شده است.

پس از رنگ‌های آرام و خنثی‌ای که بنجامین مور در سال‌های گذشته تبلیغ می‌کرد (صورتی ملایم، پاستلی رنگ سال 2020 بود، درحالی‌که در سال 2022 رنگ سبز – خاکستری تیره‌ای بود)، زمان بازگشت به پرده‌ای از رنگ هاي مثبت، خوش‌بینانه و جيغ فرا رسیده بود. سرخ رزبري يا  تمشکی همان سرزندگی است که ما منتظرش بودیم.

با قرمز رزبری جان تازه ای به دیوارهای اتاق نشیمن و پانل ها بدهید. شما می توانید با رنگ آميزي یک طاق یا يك دیوار، رنگ های زنده را به هر فضایی بیاورید. اگر به اندازه کافی اهل ريسك نیستید و جرات حركت به سمت رنگ‌های شديد و جيغ را نداريد، می‌توانید دكوراسيون خانه مثل سرامیک، پرده و مبلمان را به اين رنگ در بياوريد.

رنگ ترند شرکت بنجامین مور در سال 2023
رنگ های ترند سال 2023
ویتو

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *